Ridehusreglement

RIDEHUSREGLEMENT

• Du skal være medlem af Herslev Rideklub (HERR) for at kunne benytte vore faciliteter.
  • Rider du egen hest/pony skal du have facilitetskort til hver hest/pony.
  • Ridehallen kan frit benyttes af medlemmer udenfor holdundervisningen.
  • Al færden på HERR’s arealer sker på eget ansvar og egen risiko.
  • Alle ryttere SKAL ride med fastspændt ridehjelm.
  • Ryttere skal TRÆKKE hesten gennem porten til ridehallen.
  • Der rides altid VENSTRE MOD VENSTRE.
  • Der skal altid skridtes på hovslaget, medmindre der laves øvelser, og altid venstre mod venstre.
  • Parader øves indenfor hovslaget.
  • LONGERING er ikke tilladt, hvis der er ryttere under 18 år i ridehallen. Longering kan derudover KUN finde sted når hallen er tom eller med trense når ALLE ryttere (hvis alle over 18 år)  i ridehallen har sagt ja. Max 1 kan longere ad gangen.
  • Heste må max. være løse 30 minutter i ridehallen, skal være under opsyn og SKAL indfanges hvis én ønsker at ride i ridehallen. Spejle på kortside SKAL dækkes af!
  • Ved springning og løsspringning skal der ALTID være en kyndig person over 18 år til stede. Ved løsspringning SKAL spejle på kortside dækkes af.
  • Sikkerhedsvest SKAL bruges i spring af ryttere under 18 år. Alle anbefales det.
  • Spring må kun sættes frem i ridehallen hvis dette accepteres af ALLE ryttere i ridehallen.
  • Oprydning efter springning, longering mm. er obligatorisk.
  • Private må gerne medbringe egne undervisere, såfremt der betales udvidet facilitetskort.
  • Ødelæggelse/skade på klubbens faciliteter og udstyr skal meldes til formanden. Husk din egen privatforsikring (ansvar) skal dække hvis hesten er skadevolder.
  • Hunde skal føres i snor hvor der rides
  • Når hestene lukkes til og fra foldene nede bagved (og man ikke trækker hestene), advarer man rytterne der rider på udendørsbanerne
  • Vis hensyn til hinanden, rid ikke for tæt og vær mod andre, som du ønsker de er mod dig
  • Der må ikke rides med mobil i hånden, vær til stede når du rider og brug den med omtanke